dinsdag 1 april 2008

room with a view


Ik was een paar dagen in Noorwegen, ik ging terug in de tijd, het landschap leek op een winter uit mijn jeugd. Koud en wit, alsof er een laken gedrappeerd was over de aarde. Elke plek op de aarde heeft een eigen energie, hier was het stil en rustig. Er zijn veel bomen maar ze blijven relatief klein omdat er in de wintermaanden weinig licht is groeien ze maar een paar mm in omtrek per jaar.
Als je in noord Noorwegen woont kun je nog werken in een kantoor met een uniek uitzicht.

Morten Aasegg werkt in Alta in het noorden van Noorwegen en ik was bij hem op bezoek in zijn kantoor. Het uitzicht was werkelijk prachtig. Hij vertelde mij dat hij een rode vos had zien zitten op de stenen voor zijn raam. Maar wat ik nog mooier vond is dat hij een walvis had zien zwemmen in het fjord. Ik vond dit geweldig, het is een land waar nog ruimte is en waar mensen nog dicht bij de natuur leven.

1 opmerking:

Dinkie zei

lieve dochter, heel leuk om dit te lezen, helaas is het hier allemaal wat voller maar ik ga er toch niet voor verhuizen blijf liever bij jou in de buurt,alleen wat meer bomen overal zou van mij wel mogen je moeder Dinkie