donderdag 3 juli 2008

Wandelen



De meeste dagen van de week wandel ik 's-morgens vroeg een uur met mijn hond Sam in het bos. Zo maak ik mijn lichaam warm en soepel, mijn gedachten leeg. Ik verbind me met de natuur en volg mijn adem en dan ben ik klaar voor de rest van mijn dag.

30 minuten wandelen per dag; waarom? Zie onderstaande voordelen!

Er is ook een mooi boekje van Thich Nhat Hanh en Nguyen Anh-Huong, Meditatief wandelen.
Bij dit boekje zit een CD met 5 geleide meditaties. Zet de meditaties op je mp3 speler en je kunt mediteren terwijl je wandelt!

1 opmerking:

Anoniem zei

Wat is er mooier dan wandelen in de vrije natuur? Zelfs als je verdwaalt, is daar nog iets moois uit te puren. Lees mijn artikel over zowel praktisch als spiritueel de weg terug vinden:
http://zilvervis.wordpress.com/2010/11/01/nieuwe-gids-voor-de-verdoolden/