maandag 7 december 2009

Yoga met je hond; DOGA



Als ik thuis yoga doe heeft mijn hond de gewoonte om ergens bij mij in de buurt te gaan liggen, het liefst op mijn mat, maar daar ligt hij mij in de weg. Ook heeft hij een tijdje de gewoonte gehad om tegen mijn meditatiekussen aan te gaan liggen slapen, maar dat deed hij ook als hij onder de modder terug kwam na een boswandeling. We hebben tijdens onze opleiding tot meditatietrainer ook eens een blinde geleide hond in ons lokaal gehad die tijdens de ontspanning het hardste kon snurken van ons allemaal. Ik vraag me altijd af wat mijn hond denkt als jij mij in de hond ziet staan en kijkt met een blik van waar is dat goed voor, kun je niet gewoon ontspannen en leven in het moment zoals ik altijd doe. Eckhardt Tolle noemt onze huisdieren niet voor niets: angels of being. Er is een nieuwe trend in Amerika yoga met je hond.

Sporten met huisdieren
De nieuwste rage in Amerika doet je niet alleen afvallen, het helpt ook stress te bestrijden. Vanaf nu neem je je hond mee naar de yogales, die de toepasselijke naam Doga kreeg. Dit is gebaseerd op de ademhalingsoefeningen, houdingen en meditatie van normale yoga, maar dan aangepast aan je hond. De les begint met massage van je huisdier gedurende enkele minuten. Volgens experts is deze yogavariant het makkelijkst met kleine honden, maar je kan het met alle rassen te doen. Voorwaarde is wel dat je viervoeter getraind en geduldig is.
Nog meer nieuwe trends op:

http://www.goedgevoel.be/gg/nl/9/Gezondheid/article/detail/1037789/2009/12/04/De-nieuwste-trends-om-fit-en-strak-te-worden.dhtml

Geen opmerkingen: