donderdag 1 september 2011

Aarde

Vanmorgen was ik vroeg op. De hond Sam ongeduldig en blij, om me heen springend, altijd haast om te gaan wandelen. Ik denk niet dat ik iemand anders ken, die zo enthousiast en elke morgen weer blij is om met mij te gaan wandelen. In het bos was het stil. Mijn gedachten gaan naar de aarde. Ik realiseer me weer dat de aarde ons huis is en voel me verbonden. We hebben niet alleen een fysiek huis; ons lichaam, een woonhuis, een tuin, maar de hele aarde komt letterlijk naar ons toe. Vruchten uit Australie, die gebruikt worden in sapjes, rozen die gekweekt worden in Afrika, groenten uit Spanje. Alles groeit hier wat wij nodig hebben. Alles bestaat uit dezelfde elementen in een of andere vorm. Dan zet ik mijn voeten neer en rol ze af en ben dankbaar, dankbaar dat ik vaste grond onder mij voel. Dankbaar voor de aarde die mijn leven mogelijk maakt en voor alles wat de aarde mij geeft. Ik loop een stukje met mijn ogen dicht, de aandacht gaat naar binnen ik ruik het bos intenser. Dan als ik de ogen open zie ik een stuk afval liggen, morgen maar weer een zak meenemen en het een en ander oprapen. The earth is our mother we must take care of her.
Met dank aan coby de jong voor deze mooie foto.

Geen opmerkingen: