zondag 24 mei 2009

de zon



Als de zon schijnt voel ik mij anders, lichter, blijer en ik was dan ook heel geintresseerd in een lezing over sungazing.
Gisteren bezocht ik die workshop van Hira Ratan Manek (HRM), een man uit India die leeft van de energie van de zon door middel van sungazing. Hij heeft eenmaal 211 dagen en eenmaal 411 dagen niet gegeten, wel gedronken. Het doel van sungazing is echter niet om niet meer te hoeven eten. Hij zegt eten is geen zonde en niet eten is geen deugt.
Het gaat erom dat je doormiddel van sungazing via je ogen je hersenen voedt met licht. In je hersenen bevindt zich je hele lichaam, door dit te voeden met de fotonen uit de zon, zal je mentale, fysieke en spirituele lichaam gezond worden.

Fotonen zijn de "dragers" van de elektromagnetische wisselwerking.
Fotonen zijn de "energiepakketjes" waarmee Einstein in 1905 verklaarde hoe een lichtbundel elektronen vrijmaakt uit een stuk metaal: fel rood licht niet, zwak blauw licht wel (pakketje blauw heeft meer energie).

Vanmorgen om 06.10 uur begon ik dan ook met 10 seconde sungazing en daarna de zonnegroet. Ik kan mij geen betere manier bedenken om de dag te beginnen.
Aan het sungazen zijn wel strenge richtlijnen verbonden nooit in de zon kijken als de UV straling hoger is dan 2! Dus maximaal tot 1 uur na zonsopkomst en 1 uur voor zonsondergang.
Lees alle informatie op deze site:
http://www.solarhealing.com/default.htm

Geen opmerkingen: