maandag 9 augustus 2010

Dankbaarheid



Heb jij dat ook wel eens van die momenten van diepe dankbaarheid. Mij overkomt dat regelmatig, bijvoorbeeld als ik 's morgens heel vroeg in de tuin, tijdens de yogaoefeningen, de eerste warme zonnestralen op mijn huid voel, of de vogels hoor zingen als ik in het bos wandel. Bij de geur van vers gemaaid gras. Als ik de oranje gekleurde lucht zie bij een zonsondergang.
Als ik voel hoe mijn voeten de aarde raken en mijn benen me voort bewegen. Als ik in gezelschap ben van mijn partner, familie of lieve vrienden. Als de hond naar mij kijkt, terwijl hij tevreden na een lange wandeling, in zijn mand ligt. Of soms zomaar omdat ik er ben. Dankbaar ben ik voor al mijn zintuigen die deze ervaringen mogelijk maken. Dankbaar ben ik dat ik mij dankbaar kan voelen. Efin zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik oefen ook in dankbaarheid voelen, als dingen mij overkomen die niet zo fijn zijn. Ook hiervoor zouden we dankbaar kunnen zijn, omdat ze ons iets vertellen en iets leren. Omdat iets wat ik niet zo fijn vind, gewoon iets is, zonder het een label te geven van fijn of niet fijn, goed of slecht. Het is gewoon zoals het is.

Sinds kort heb ik een Apple I phone, een van de apps die ik daarop heb gedownload is een Graditude Journal. Oprah Winfrey schreef dat deze app haar leven had veranderd.

Elke dag maak ik een lijstje van alles waar ik die dag dankbaar voor ben geweest. Je kunt er ook een foto bij plakken.Ik vind deze app geweldig.
Alleen al daarom ben ik dankbaar voor mijn iphone.
Uiteraard kan je ook gewoon een dankbaarheids schriftje maken.;)

“Gratitude makes sense of our past, brings peace for today, and creates a vision for tomorrow.”

Geen opmerkingen: