vrijdag 15 februari 2008

de dag beginnen


Als je zoals ik een ochtend mens bent en een reden hebt om 's-morgens vroeg naar buiten te gaan dan kan ik u aanraden om het boekje de ayurvedische ochtendwandeling te lezen van Klaas-jan van Velzen.
De energie in de ochtend is heel puur en in de oude tradities de meest helende vorm van lichaamsbeweging.
Op allerlei manieren kun je jezelf verbinden met de helende energie van de natuur en de aarde in de ochtend. Door je aandacht te brengen bij je adem, bij de geluiden en bij het zijn.
Nadat ik jaren binnen achter een PC had gezeten kreeg ik een hond. In het begin was ik vermoeid na het wandelen 's-morgens. Maar na enkele maanden begon mijn lichaam te wennen aan de lichamelijke inspanning. Nu na 3 jaar zou ik de ochtend wandelingen met mijn hond niet meer willen missen. Ik begrijp dat als je een drukke baan hebt en in de stad woont dat dit niet zo makkelijk is. Je kunt de auto wat verder weg parkeren of wat oefeningen doen in je tuin of op het balkon. Ik lees soms in de krant artikelen over kinderen die niets meer weten over de natuur! Laten we er weer op uit trekken en vooral onze kinderen mee nemen naar buiten.

1 opmerking:

Ed zei

Doe dit ook regelmatig (3 a 4 x per week) en kan het echt aanraden.