donderdag 14 februari 2008

Hoe het begon

Yoga doen, hoe het begon

Na een ernstig rugletsel besloot ik om yoga te gaan doen, op dat moment viel er een
A-4tje in mijn brievenbus voor yogalessen bij mij om de hoek.
Na enkele lessen voelde ik wat het deed voor mijn lichaam en geest. Volledig ontspannen kwam ik van de lessen terug.
Het werd mijn wekelijkse vakantie uurtje.
Door de yogadocent kwam ik jaren later in aanraking met een opleiding tot dru yoga docent. Na een veel te drukke periode op mijn werk ging ik, op haar aanraden, naar een Paasretraite en daar werden dru yoga oefeningen gegeven.
De oefeningen vond ik zo bijzonder dat ik vroeg of deze lessen ook werden gegeven in mijn woonplaats. Nee, helaas nog niet, maar zou ik de opleiding niet kunnen doen om deze lessen te gaan geven? Ik...? met mijn 60 urige managementbaan, mijn stevige postuur en slecht rug? Het wonderlijke gebeurde; ik begon in 2000 met de opleiding en na 3 jaar werd ik part time yogadocent. Het veranderde mijn leven.Inmiddels heb ik ook een kinderyoga opleiding en een meditatietrainer opleiding afgerond.
Yoga en meditatie zijn mijn manier van leven geworden.

1 opmerking:

Dr. Shock zei

Ben benieuwd naar de rest, heb je nou ook een eiegn school?